آنالیز تیم ملی ایران توسط اسپانیایی ها

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

آنالیز تیم ملی ایران توسط اسپانیایی ها

خوزه لوییز رودریگوئز سانچز،مفسر سایت vavel در مطلبی با عنوان به سوی برزیل،آنالیز تیم ایران دراین باره نوشت:کارلوس کی روش شرایط نسبتا سختی برای کار در ایران داشت. کمبود امکانات و کم بودن بازیکنان با تجربه، کار او را برای موفقیت سخت کرد. او البته در نهایت توانست ایران را به جام جهانی برساند. هر چند که حریفان ایران در جام جهانی قطعا با تیم هایی که شاگردان کی روش در آسیا به مصافشان رفتند،تفاوت زیادی دارد.

به گزارش اوج نیوز به نوشته این سایت، ایران در درون دروازه مشکل خاصی نداشت و مهدی رحمتی تا قبل از اختلافش با کی روش دروازه بان اول تیم ملی بود. در حال حاضر شماره یک ایران را دروازه بانی به نام رحمان احمدی می پوشد که عملکرد قابل قبولی داشته و سوشا مکانی و علیرضا حقیقی دروازه بانان ذخیره ایران هستند.
در خط دفاعی جلال حسینی در کنار پژمان منتظری یا امیر حسین صادقی مدافعان میانی تیم ملی ایران را تشکیل می دهند. سبک بازی دو مدافع ملی پوش استقلال با یکدیگر متفاوت است. شجاع خلیل زاده هم یکی از چهره های جوان تیم ملی است که شانس زیادی برای رسیدن به ترکیب اصلی شانس زیادی ندارد.
در سمت راست خط دفاعی خسرو حیدری انجام وظیفه می کند که بعید است در جام جهانی در آن پست بازی کند و احتمال حضور حسین ماهینی یا پژمان منتظری در سمت راست خط دفاعی ایران وجود دارد.
دفاع چپ تیم ملی گزینه های زیادی دارد. اگر چه هاشم بیگ زاده در آخرین بازیهای تیم ملی نمایش خوبی داشت اما مهرداد پولادی و پژمان نوری هم آماده بازی در این پست هستند.
درباره خط دفاع می توان به این نکته اشاره کرد که اگر چه مدافعان ایرانی در برابر رقبای آسیایی شان چیزی کم ندارند اما داستان حضور در میدان های بین المللی کاملا با بازی در آسیا متفاوت است و شاید کی روش مجبور شود از محمد نصرتی- که در جام جهانی 2006 ایران را همراهی کرد – استفاده کند.
در خط میانی تیم ملی دو مهره نقشی اساسی دارند. نفر اول جواد نکونام است که جلوتر از مدافعان قرار می گیرد و ریتم بازی را تعیین می کند. او خیلی خوب در کارهای دفاعی تیمش شرکت می کند و جدا از توانایی های فنی اش، متخصص گلزنی در بازیهای مهم است.
نویسنده مطلب از نکونام به عنوان آهنربای تیم ملی ایران یاد کرده است که توپ ها را در دایره قدرت خود می گیرد.
در کنار او آندرانیک تیموریان بازی می کند و جلوتر این دو بازیکن مجتبی جباری قرار می گیرد که پاسهای آخرش طلایی است. در پست او کی روش می تواند از محمد نوری هم استفاده کند که سبک بازی اش قابل پیش بینی تر از جباری است.
بر اساس این گزارش،خط حمله ایران از بازیکنان خطرناکی تشکیل شده است. در سمت راست اشکان دژاگه بازی می کند که سرعت، قدرت و تکنیک را با هم دارد. مصدومیت او باعث شد که غلامرضا رضایی هم فرصت بازی پیدا کند. بازیکنی که سرعت و تکنیک قابل توجهی دارد. ایران در بین بازیکنان هجومی اش یک چهره جوان به نام حسن مسلمان را دارد که در 22 سالگی به دنبال کامل کردن بازی اش است.
در سمت چپ کی روش اصرار زیادی روی استفاده از مسعود شجاعی دارد و محمدرضا خلعتبری و احسان حاج صفی گزینه های بعدی او هستند.
جلوتر از این نفرات هم اگر چه تا مدتها قبل کریم انصاری فرد گزینه اول بود اما او علیرغم استعدادی که دارد، مدتها از شرایط آرمانی دور بود تا رضا قوچان نژاد مهاجم نوک تیم ملی شود. بازیکنی که علیرغم بازیهای کم کم ملی اش، یک گلزن بی نظیر محسوب می شود و جلوی دروازه بازیکن بسیار خطرناکی است. قطعا حریفان ایران بازی گوچی را زیر نظر خواهند داشت. فرزاد حاتمی دیگر مهاجم تیم ملی است که البته فرصتی برای بازی به او نمی رسد.
خوزه لوییز رودریگوئز سانچز همچنین می نویسد:کی روش تیم ملی ایران را بر اساس دلایل منطقی آرایش داد.جواد نکونام و آندرانیک تیموریان ،دو بازیکن کلیدی تیم او به شدت در بازی تیم حریف نقش تخریبی ایفا می کردند و به همین دلیل بحث بازی سازی و خلاقیت در رده بعدی اهمیت قرار می گرفت.
بر اساس این گزارش،نویسنده مطلب در ادامه یادآور شده است:تیم ملی ایران لذت حضور در جام جهانی 2014 برزیل و ورزشگاههای زیبای این کشور را تجربه می کند.شایستگی بزرگی که در پی پیروزی رفت و برگشت مقابل تیم کره جنوبی به وقوع پیوسته است.بدون تردید حضور در جام جهانی برای کی روش و تیم ملی افتخار برزگی است.هر نتیجه مثبت دیگری در برزیل مانند پیروزی بر آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه و در ورزشگاه ژرلاند قسمت دیگری از این تجربه خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:,

] [ 16:38 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه