قوچان نژاد، بازیکن گمنامی که ایران را به جام جهانی برد

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

قوچان نژاد، بازیکن گمنامی که ایران را به جام جهانی برد

 

سایت «اینساید فوتبال»، در گزارشی با عنوان «از گمنامی تا رساندن ایران به جام جهانی»، رضا قوچان نژاد را بازیکنی توصیف کرده است که وقتی نخستین بار در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۲، پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرد، تقریبا هیچ کس نام او را نشنیده بود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اینساید فوتبال می افزاید: بازیکنی که در کودکی، کشورش را به مقصد هلند ترک کرد و در همانجا به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شد، با وجود استعداد فراوانی که داشت، نتوانسته بود در باشگاه های هلند مثل دیگران موثر ظاهر شود.


این سایت در ادامه آورده است: به همین علت، تعجبی نداشت که به عنوان یک بازیکن گمنام، به دعوت کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، به اردوی تیم ملی بیاید؛ اما سه گل او در سه بازی آخر ایران در مقدماتی جام جهانی 2014، همه چیز را تغییر داد و به قول رسانه های ایران، ایران را به بهشت برد.


تیم ایران با تک گل او در بازی مقابل کره جنوبی در اولسان، بلیت سفر به برزیل را گرفت. این سومین گل پیاپی او بعد از بازی با قطر و لبنان بود.

 

تیم ایران پس از رقابت های مقدماتی، با درخشش قوچان نژاد توانست با 9 امتیاز، به عنوان صدرنشین گروه خود به جام جهانی صعود کند.

 

رضا پس از این اتفاق، از فرش به عرش رسید و نامش در کنار اسطوره های فوتبال ایران، مثل حسن روشن، خداداد عزیزی و وحید هاشمیان قرار گرفت؛ سه بازیکنی که نقش کلیدی در سه تجربه قبلی صعود ایران به جام های جهانی 1978- 1998 و 2006 داشتند؛ اما هیچ کدام نتوانستند تجربه شیرینی از بازی در جام جهانی کسب کنند.


اما رضا مطمئن است که این طلسم شکسته خواهد شد؛ وی می گوید: ما در حال حاضر، با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه - قوی ترین تیم تاریخ ایران را داریم و به نظرم می توانیم سال آینده، تاریخ را از نو بنویسیم.

 

رضا را کی روش در بعد از ظهر پائیزی روز 22 اکتبر سال 2011 در ورزشگاه هرمان واندرپورتن 1878 شهر لیژ بلژیک کشف کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:,

] [ 18:10 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه