پادرمیانی حسن روحانی برای بازگشت خلعتبری به لیگ ایران

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

پادرمیانی حسن روحانی برای بازگشت خلعتبری به لیگ ایران

 

با ورود رئیس جمهور منتخب به پرونده خلعتبری باید منتظر تغییر نام لیگ امارات و بازگشت خلعتبری بود.

 

 

 

 

 

 

 

جام ورزشی؛ نزدیکان دولت تدبیر و امید از عزم راسخ رئیس جمهور روحانی برای ارتباط مناسب با کشورهای همسایه خبر می‌دهند و گفته می‌شود همانطور که در رقابت‌های انتخاباتی اولویت رئیس جمهور بحث تنش‌زدایی با کشورهای همسایه عنوان شده قرار است در همین راستارایزنی‌های دیپلماتیک برای تغییر نام لیگ فوتبال امارات صورت پذیرد.

 

پس از ماجراهایی که بر سر انتقال نکونام و خلعتبری به لیگ اسم جعلی امارات به راه افتاد و همچنان ادامه دارد، اکنون شنیده می‌شود قرار است اتفاقاتی در عرصه دیپلماسی به نفع تمامیت ارضی ایران رخ بدهد.

 

اماراتی‌ها که این لیگ فوتبال‌شان را با هدف تبلیغات سیاسی تغییر نام دادند با حضور خلعتبری توانستند یک مانور سیاسی در حوزه ورزشی علیه ایران صورت دهند. بنا به گفته نزدیکان این بازیکن اماراتی‌ها به نحوه شایسته‌ای با خلعتبری برخورد کرده‌اند و تمام خواسته‌های ملی‌پوش ایرانی را پذیرفته‌اند اما با حق ترانسفر و فسخ قرار داد مخالفت کرده‌اند تا او نتواند طبق قرراداد از عجمان جدا شود. حتی گفته می‌شود تنها خارجی عجمان است که 40 درصد از قراردادش را دریافت کرده است. با توجه به شرایطی موجود این اتفاق براساس نوع قرارداد خلعتبری راه فراری برای این بازیکن نمی‌گذارد و تنها شیوه خروج این بازیکن از لیگ جملی امارات رایزنی‌های دیپلماتیک است.

 

حدود یک دهه پیش بود که سید محمد خاتمی در ردای ریاست جمهوری ایران در سفری که به قطر داشت توانست مشکلات دایی با قطری‌ها را فیصله دهد.

 

این‌گونه گفته می‌شود مشابه این اتفاق به زودی از سوی رئیس جمهوری روحانی برای خلعتبری رخ خواهد داد. نزدیکان رئیس دولت تدبیر و امید خبر از سیاست تنش‌زدایی با کشورهای همسایه می‌دهند و می‌گویند قرار است در نیمه دوم سال سفرهای دوره‌ای رئیس جمهور طبق برنامه‌ریزی‌ها آغاز شود که اولویت با عربستان، ‌امارات و قطر است که با توجه به استقبال این سه کشور از انتخاب دکتر روحانی بحث جدایی خلعتبری یا تغییر نام لیگ امارات در دستور کار این سفرهای دیپلماتیک قرار دارد.

 

مسعود سلطانی‌فر، مشاور ورزش دکتر روحانی در ارتباط با این مسئله بحث ارتباط دوستانه با کشور امارات را از سرفصل‌های دولت آینده می‌داند. او می‌گوید: «طبیعتا مشکلات زیادی ایرانیان شاغل و ساکن در امارات دارند و اکنون فرصت اشتغال را از ایرانیان گرفته و به هندی‌ها وپاکستانی‌ها داده‌اند و برخورد مناسبی با ایرانیان شاغل در امارات وجود ندارد و قرار است طبق صحبت‌هایی که دکتر روحانی داشته‌اند براساس تعامل و منابع ملی به شیوه و مدلی برسیم که با کشورهای همسایه تعامل منطقی به وجود بیاید.»

 

سلطانی‌فر در خصوص بحث نام لیگ امارات به طور مشخص اینگونه اظهار نظر می‌کند: «یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید تعامل منطقی و تنش‌زدایی به شیوه حفظ منافع ملی است که در خصوص کشورهای عربی همسایه ایران در اولویت وجود دارد و امیدواریم در این تعامل ذهنیت‌های گذشته برطرف شود و از برکات آن می تواند بازگشت خلعتبری به فوتبال ایران و یا تغییر نام لیگ امارات باشد»

 

مشاور دکتر روحانی در حالی این اظهار نظر را می‌کند که تنها راه باقی مانده برای فوتبال ایران و افکار عمومی ورود رئیس جمهور منتخب به این ماجرا است.

 

در عین حال ناظمی مدیر برنامه خلعتبری گفت: «هر چه رسانه‌ها به این موضوع بپردازند فضا متشنج‌تر می‌شود و باید از کانال های دیپلماتیک شرایط مساله کرده البته تا جایی که من می‌دانم از قرارداد الاتصالات که پیش از این لیگ امارات با این نام برگزار می‌شد یک سال دیگر باقی مانده و الا هاشمی مسئول شرکت الاتصالات هنوز با این تغییر نام موافقت نکرده و احتمال دارد لیگ امارات با همان نام سابق برگزار شود...»

قانون



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:,

] [ 18:12 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه