تلاش برای برابری مدرک دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های برتر

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

تلاش برای برابری مدرک دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های برتر

تلاش برای برابری مدرک دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های برتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشکل عمده این دانشگاه را بحث تمرکزگرایی دانست و گفت: بسیاری از کارها وابسته به رئیس دانشگاه است که طبق آئین‌نامه جدید که آخر تابستان امسال به تصویب می‌رسد، دیگر برای یک امضا به رئیس دانشگاه مراجعه نکرده و طبق آئین‌نامه بر اساس مقررات عمل می‌شود.
به گزارش آموزش نيوز دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور که امروز در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

دانشجو با بیان اینکه برخی از مسائل مانند درستکاری و امانتداری در کشور ارزشمند هستند، گفت: اگر همه دنیا بگویند که این مسائل ارزش نبوده و خوب نیستند، اما ما بواسطه اعتقاد دینی خود می گوییم که خوب هستند و ارزش محسوب می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگ انتظار مهدویت، فرهنگ عاشورایی، فرهنگ و تفکر بسیجی، روحیه استکبارستیزی، عفاف و حجاب، خانواده محوری و ... را از مسائل ارزشی جامعه عنوان کرد.

وی خطاب به مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: ما هم همانند شما دغدغه دین، اسلام و فرهنگ اسلامی را داریم و درواقع مهم ترین دغدغه ما دغدغه اسلام و دین است و هر چیز دیگری را در قیاس با این مسئله بگذاریم، قابل گذشت است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر علم را به دست فارغ التحصیلان و دانشجویان مان بدهیم و آنها را از دین و اسلام دور کنیم، با ابزار علم و به دست خودمان خنجر به دشمنان داده ایم.

دانشجو تاکید کرد: باید بستری را فراهم کنیم تا این دغدغه در بین کارکنان، اساتید و دانشجویان از بین رفته و عقیده مان را نسبت به اسلام، دین، اصل ولایت فقیه و ارزشها بیشتر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این بستر درست باید با تدبیر فراهم شود و در فراز و نشیب مسائل فرهنگی کشور که آخرین آن فتنه 88 بود، خود کارکنان ، اساتید و دانشجویان بتوانند با بصیرت و معرفت راه صحیح را انتخاب کنند.

وی مهم ترین وسیله فرهنگ سازی را رسوخ در مغزها و نشستن در قلب ها عنوان کرد و افزود: چنان است که اگر سخن و موضوعی درست در قلب بنشیند و جابگیرد همه حرفی را می پذیرد.

دانشجو تاکید کرد: مسائل فرهنگی باید متاثر از باور خودمان و واقعی بوده و تظاهر نباشد و به اعتقاد من در این زمینه کارهای زیادی باید انجام پذیرد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که "مسئول اصلی و نهایی ارتقای دینی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه است" خطاب به حاضران گفت: ما دستمان را با تمام امکانات به سوی شما دراز می کنیم و با توجه به برخی از مسائل در دانشگاه مانند ساماندهی وضعیت کاری کارکنان باید آگاهانه و عالمانه و با سرعت این موضوع را سر و سامان بدهیم.

وی با بیان اینکه دومین دغدغه ما بحث انتقال و وضعیت فرزندان دانشجویی است که از خانواده دور زندگی می کنند، گفت: این امکان فراهم شده تا با حس عدالت به نزدیک ترین جای زندگی برای ادامه تحصیل بروند.

دانشجو در ادامه مشکل عمده دانشگاه آزاد را بحث تمرکز گرایی دانست و افزود: بسیاری از کارها وابسته به رئیس دانشگاه است که طبق آئین نامه جدید که آخر تابستان امسال به تصویب می رسد دیگر برای یک امضا به رئیس دانشگاه مراجعه نکرده و طبق آئین نامه بر اساس مقررات عمل می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید فضا را برای فعالیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان باز بگذاریم تا به صورت آگاهانه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بعد از مسائل فرهنگی دغدغه ما بحث ارتقای کیفیت در آموزش و پژوهش است، ادامه داد: برخی تا اسم دانشگاه آزاد می آید درخصوص سطح مدارک آن نسبت به دانشگا های دولتی تفکر خوبی ندارند که این به عملکرد خود ما باز می گردد.

دانشجو در این خصوص گفت: واحد علوم تحقیقات در 41 استان کشور فعال شده که به برخی رشته های تدریسی در آن مجوز شورای گسترش آموزش عالی داده نشده بنابر این ما مسئولیم که قانون را رعایت کرده و در جهت برابری مدرک دانشگاه آزاد با دانشگاه های برتر تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید برای رشد شاخص های کیفیت آموزشی و پژوهشی مانند تجهیز آزمایشگاه ها، نسبت استاد به دانشجو، کمک به رفع مشکلات صنعت و انجام برنامه ریزی های دیگر تلاش کنیم. 

دکتر دانشجو در پایان این مراسم به سوالات گوناگون مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور درخصوص مسائل دانشگاهی و دانشجویی پاسخ داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 4 مرداد 1392برچسب:,

] [ 2:55 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه