کی روش:شرایطمان بسیار نابسامان و بد است

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

کی روش:شرایطمان بسیار نابسامان و بد است

کارلوس کي‌روش در جلسه امروز کنفرانس مطبوعاتي خود، گفت: دليل اصلي جلسه امروز مبني بر برنامه‌هاي تيم ملي است و مي‌خواهيم نقطه نظراتمان را در مورد راه‌هاي آماده سازي بيان کنيم.

به گزارش خبرگزاری پارس فوتبال و به نقل از فارس،وي افزود: قبل از اينکه فصل قبل به پايان برسد ارديبهشت‌ماه برنامه‌هايمان را به سازمان ليگ داديم تا براي فصل جاري برنامه مناسبي داشته باشيم. يکي از نقاط اصلي و مهم اين برنامه اين بود که ليگي را 21 تير آغاز کنيم تا زمان مناسبي براي آماده‌سازي داشته باشيم. بزرگترين مشکل آنجا آغاز شد که 21 تير ليگ شروع نشد و متأسفانه طبق برنامه که امروز از سازمان ليگ در دست داريم شرايط بسيار نابسامان و بد است.

سرمربي تيم ملي خاطرنشان کرد: اگر طبق اين برنامه جلو برويم استقلال در سه ماه اول سال 4 بازي خود را به خاطر بازي‌هاي آسيايي برگزار نمي‌کند. مي‌خواهم در اين مورد کلمه درستي انتخاب کنم و آن اين است که اين تصميم بسيار نامسئولانه است. اين چيزي نبود که قولش را به ما دادند و اين مسئله‌اي نيست که هواداران ايراني استحقاقش را داشته باشند. فقط دو مثال برايتان زدم که بگويم چه مشکلاتي گريبان تيم ملي را گرفته است.

کي‌روش با اشاره به لغو اردوي پرتغال تأکيد کرد: متأسفانه مي‌خواستيم در پرتغال اردو بزنيم که به دليل کمبود منابع مالي اين مسئله لغو شد. از اين اتفاق بسيار ناراحت هستم و اعتقاد دارم دغدغه هواداران ايراني نيز هست. پس از جانب تيم ملي و شخص خودم اعلام مي‌کنم وقتي برنده مي‌شويم خيلي‌ها براي انداختن عکس يادگاري جلو مي‌آيند اما برنامه‌ها و توقعات ما را برآورده نمي‌کنند. من و دستيارانم وقتي به کشورمان رفتيم بدون داشتن اسکناس و پولي فقط عکس يادگاري در جيب داشتيم. هيچ جاي دنيا عکس يادگاري را جاي پول قبول نمي‌کنند.

وي افزود: امروز مي‌خواهم بار ديگر نظراتم را در مورد آماده‌سازي تيم ملي با رسانه‌ها و هواداران مطرح کنم. اميدوارم حمايت مناسبي از جانب ليگ داشته باشيم چرا که اين تقويم و برنامه‌ريزي مناسب نيست. وقتي 4 راند مختلف بازي‌هاي آسيايي در روز ليگ انجام مي‌شود چه انتظاري مي‌توان داشت.

کي‌روش در ادامه گفت: براي شما سه مثال زدم. ليگ امسال 21 تير شروع نشد، برنامه ساليانه بسيار نامناسب است و اولين اردوي ما به خاطر مشکلات مالي لغو شد اما از آنجا که ايمان دارم هواداران ايراني استحقاق بسيار بيشتري دارند و به خاطر اينکه اعتقاد دارم هواداران توقعشان از تيم ملي بسيار بالا است راهم را در اين مسير با قدرت ادامه مي‌دهم و مسئوليتم را مي‌پذيرم. در نظر بگيريد وقتي که از ايران براي کار خارج مي‌شوم بدون دريافت هيچ پولي ماه‌ها به وظيفه‌ام عمل کردم مثل خيلي‌ها نيستم که در زمان جنگ عقب بروم و جلو نيايم و زمان مبارزه به عنوان رهبر هميشه جلوي صف مقابل مبارزه‌کنندگان ايستاده‌ام به خاطر اينکه به کارم ايمان دارم و به همين دليل برنامه‌ام را ارائه مي‌کنم.

کي‌روش در ادامه نشست خبري تأکيد کرد: اگر بخواهيم تيم را براي جام جهاني آماده کنيم بايد يکي از اين چند راه را که مي‌گوم انجام دهيم چون ما به هدفي که داشتيم رسيديم و مأموريتمان را هم خوب انجام داديم. حالا که تيم ملي به جام جهاني رفته همه بايد يک هدف داشته باشيم و آن اين است که به مرحله دوم صعود کنيم. هدف من اين است که تيم ملي براي اولين بار در جام جهاني راهي مرحله دوم شود.

سرمربي تيم ملي ادامه داد: اگر مي‌خواهيم از اين همه نابساماني و برنامه‌هاي بي‌نظم خلاص شويم بايد طبق چهار برنامه پيش رو جلو برويم که اين مسئله يک وفاق ملي مي‌خواهد. متأسفانه ليگ امسال از بيست و يک تير شروع نشد ولي حالا که اين اتفاق نيفتاده قبل از 22 فروردين 93 تمام شود. پيشنهاد دوم من اين است که مسابقات جام حذفي بعد از اتمام ليگ صورت بگيرد. سومين پيشنهاد اين است که تمامي اهالي فوتبال ايران بايد به توافق برسند که بازيکنان منتخب پس از روز 22 فروردين در خدمت تيم ملي باشند و اگر لازم باشد باز هم اين موضوع را تکرار خواهم کرد. نکته چهارم اين است که تمامي بازيکنان دعوت شده بايد تحت نظارت کميته پزشکي فدراسيون فوتبال باشند چون فوتبال ايران ديگر نمي‌تواند با اين مسائل کنار بيايد که بازيکناني مثل جباري، پولادي و حيدري را از دست بدهد. آن هم به خاطر عدم رسيدگي‌هاي پزشکي.

سرمربي تيم ملي فوتبال در ادامه صحبت‌هايش گفت: با پيشنهادي که دادم سازمان ليگ 223 روز براي برپايي ليگ فرصت داشت و در برنامه پيشنهادي خود سه مرحله آماده‌سازي را در نظر گرفتم. برنامه آماده‌سازي اول به صورت بلندمدت است که از حالا تا 22 فروردين 93 ادامه دارد. برنامه آماده‌سازي دوم ميان‌مدت نام دارد که از 11 آوريل تا اول ژوئن سال ديگر ادامه خواهد داشت و برنامه سوم که آخرين برنامه‌ريزي است، به هنگام اعزام تيم ملي به کشور برزيل خواهد بود. اين سه برنامه حداقل‌هايي است که بايد انجام دهيم تا به هدفمان در برزيل برسيم.

کي‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگاري که پرسيده بود شما از باشگاه‌ها خواستيد که ملي‌پوشان 13 روز استراحت کنند ولي اين اتفاق نيافتاد گفت: اين هم يک مثال ديگر از عدم همکاري و درک صحيح است. درخواست من بر پايه علم پزشکي بود ضمن آنکه مسائل تاکتيکي و مصالح بازيکنان هم در آن دخيل بود. من بيشتر از 33 سال است که حضور در فوتبال را دارم و مي‌دانم که يک بازيکن نياز به 15 روز استراحت دارد تا ريکاوري خوبي براي فصل آينده انجام دهد. به خصوص فصل بعدي که قرار است توأم با جام جهاني باشد. اگر بازيکن استراحت نداشته باشد از لحاظ پزشکي در خطر قرار مي‌گيرد. البته من شنيده‌ام که بعضي از دوستان به عکس اين موضوع اشاره کرده‌اند و صحبت‌هاي من را قبول نکرده‌اند اما اين عده يا دروغ مي‌گويند يا از فوتبال آگاهي ندارند.

کي‌روش در پاسخ به اين سؤال که آيا منظور شما اين است که آيا باشگاه‌هايي مثل استقلال و تيم‌هاي ديگر حاضر در ليگ قهرمانان نمي‌توانند از ملي‌پوشان خود بعد از 23 فروردين 93 استفاده کنند، گفت: منظور من دقيقاً همينطور است. باشگاه‌ها دو هفته در ليگ قهرمانان آسيا و در کل جام حذفي نمي‌توانند از ملي‌پوشانشان استفاده کنند و اين برنامه پيشنهادي من است. در حال حاضر ژاپن، کره جنوبي و آسياسي جنوبي تمامي بازيکنان تيم ملي خود را در اختيار دارند چون وقتي بحث منافع ملي در پيش است اين موضوع را مي‌پذيرند. راستي بايد به موضوع ديگري هم اشاره کنم.

سرمربي تيم ملي فوتبال در اين لحظه با کمال تعجب از خبرنگاران خواست تا به چشم‌هاي او زل بزنند. کي‌روش گفت: شما چند بار در مطالب‌هايتان نوشتيد که من از بازيکنان جوان‌تر در تيم ملي استفاده کنم؟ مگر شما از من نخواستيد که به جوان‌ها فرصت بدهم؟ حالا چرا شما همين مطالب را در مورد باشگاه‌ها نمي‌نويسيد؟ چرا از باشگاه‌ها نمي‌خواهيد که به بازيکنان جوان‌تر ميدان بدهند؟ چرا از آنها نمي‌خواهيد که در مسابقات جام حذفي و ليگ قهرمانان از جوان‌هايشان استفاده کنند. چرا پرسپوليس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازي به بازيکنان جوان فرصت نمي‌دهند؟ هيچ ايرادي نمي‌بينم که يک يا دو بازي از ليگ قهرمانان را با بازيکنان جوان بازي کنيم که اگر اين اتفاق رخ دهد به نفع فوتبال کشور خواهد بود.

کي‌روش در ادامه کنفرانس مطبوعاتي خود در پاسخ به اين سوال که آيا قول‌هاي دولت محمود احمدي نژاد انجام شد و اينکه چه توقعي از دولت حسن روحاني دارد گفت: نظرات من بنا بر واقعيت است. توقع بالا است چرا که آرزو و هدف بالايي داريم. مطلبي که اشاره مي‌کنم اين است که ما منابع کافي و لازم را براي آماده‌سازي نداريم. طي سالهاي گذشته صدها تيم به خارج اعزام شدند و هزاران بازيکن به تورنمنت‌ها و کشورهاي مختلف رفتند. ما هدفمان که رسيدن به جام جهاني بود رسيديم. فوتبال ساحلي، فوتسال جهان و غيره موفق شدند. اين مطلب را ديروز شنيدم اردوي تيم ملي زير 17 سال به آلمان لغو شده که از اين موضوع ناراحت هستم و از اين مسئله نااميد شدم. شما من را مي‌شناسيد و مي‌دانيد مربي‌اي نيستم که پشت پرده بروم و در پشت ميز قايم شوم.

وي افزود: زماني که لازم بوده در مقابل شخص به عنوان رهبر مبارزه کردم. تنها مطلبي که مي‌توانم بگويم اين است که بازيکنان و فوتبال ملي ايران استحقاق حمايت دارد. شما به نتايج فوتسال، فوتبال ساحلي و فوتسال بانوان و تيم ملي ايران نگاه کنيد. شايد تاکنون سه هزار بازيکن اعزام و به کشورهاي ديگر سفر کرده باشند. بالغ بر 60 تيم داخل کشور آمده‌اند و تا جايي که من مي‌دانم اين است که اعضاي کادر من که اکنون سمت راست و چپم هستند ماه‌هاست که برخي‌شان حقوق نگرفته‌اند اما به کار خود ادامه داده‌اند. در کنار اين افرادي را مي‌شناسم که به تيم ملي پشت کرده‌اند و آن را بايکوت کرده‌اند و درآمد‌هاي خوبي از فوتبال دارند و لذت مي‌برند.

سرمربي تيم ملي در مورد اينکه چه جايگزيني براي اردوي پرتغال در نظر گرفته است خاطرنشان کرد: فوتبال مثل دريا و اقيانوس است. وقتي موجي مي‌آيد اگر روي آن سوار نشوي ديگر آن را از دست خواهيد داد. موضوعي در زندگي وجود دارد که نه مي‌توانيد آن را بخريد و نه مي‌شود آن را ساخت. اين موضوع زمان است. اگر زمان از دست برود ديگر بازنخواهد گشت. اميدوارم شخصي که اين نابساماني را به وجود آورد از اين فرصت استفاده کند تا چند بازي در ليگ انجام دهد البته اگر اکنون خواب نباشد.

کي‌روش در پاسخ به اين سوال که شايعه شده او دوست ندارد با تيم‌هاي بزرگ فوتبال ديدار دوستانه انجام دهد عنوان کرد: مي‌دانم منشاء اين شايعات از کجاست و مي‌توانم خيلي سريع با شخصي که اين شايعات را به دست شما رسانده رو در رو صحبت کنم. هدف من اين است که هميشه با تيم‌هاي مناسب بازي کنيم و اين مطلب را به گوش آن شخص برسانيم. بالاخره يک شايعه بايد از جايي به وجود آيد. خوشحالم اين سوال پرسيده شد.

وي افزود: بايد با تيمي بازي کنيم که به دردمان بخورد و فرصتي براي پيشرفت ايجاد شود. برخي دوست دارند با برزيل بازي کنند. مي‌دانيد چرا چون در پايان آن مسابقه پول زيادي به دست مي‌آورند و برعکس آن اين است که دغدغه‌هاي ما بيشتر مي‌شود. در حال حاضر زمان بازي با برزيل نيست چون چيزي عايد ما نمي‌شود و تنها دستاوردش پولي است که نصيب آن باشگاه‌ها مي‌شود که شايعات را به وجود مي‌آورند.

کي‌روش در مورد اينکه اين افرادي که از آنها نام مي‌برد آيا مجهول هستند يا واقعي اظهار داشت: افراد زيادي نيستند. خيلي شفاف مي‌گويم (کي‌روش در اين لحظه برنامه سازمان ليگ را نشان داد) من نمي‌دانم چه کسي اين برنامه را تنظيم کرده و نمي‌دانم چه کسي اين شايعات را به وجود آورده و آقاي شايعه کيست. افرادي که به تيم ملي پشت کرده‌اند چنين کاري مي‌کنند و ديگر نيازي نيست که نامي از آنها ببرم.

وي در پاسخ به اين سوال که مهدي تاج اين برنامه را ريخته و آيا منظورش به او است خاطرنشان کرد: واقعا؟ من امروز اين برنامه را دريافت کرده‌ام بايد از تاج بپرسيد چه کسي برنامه را ريخته است. رئيس سازمان ليگ نيستم و نمي‌دانم چه کسي برنامه را تهيه کرده. تنها مطلبي که مي‌دانم اين است که سه جلسه مفصل با تاج داشتم و مطمئنم اين برنامه صحيح نيست. آيا درست است که چهار هفته از ليگ نزديک با چهار بازي آسيايي برگزار شود؟ اين تنها مطلبي است که مي‌توانم بيان کنم.

کي‌روش در مورد اينکه در جام جهاني با تيم‌هاي آفريقايي، اروپايي و آمريکايي روبرو مي‌شود و چه برنامه‌اي براي مدل‌سازي دارد گفت: برنامه‌ها موجود است و آن را تحويل دادم. اگر بخواهيم برنامه‌ها به واقعيت تبديل شود بايد آستين بالا بزنيم و کارمان را شروع کنيم مثلا در اردويي که از دست داديم مي‌توانستيم يک بازي با غنا انجام دهيم و فرصت مسابقه با گاول را از دست داديم. بايد کارمان را با برنامه پيش ببريم و آستين بالا بزنيم.

به گزارش خبرگزاری پارس فوتبال و به نقل از فارس، کي‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگاري که پرسيده بود شما قبل از صعود به جام جهاني گفته بوديد که از داخل فدراسيون اشخاصي هستند که با قطري‌ها کار مي‌کنند و حالا بعد از صعود نمي‌خواهيد اين موضوع را شفاف به مردم اعلام کنيد، گفت: من هرگز اين مسئله را مطرح نکرده‌ام، برخي از رسانه‌ها مطرح کردند که من با قطري‌ها کار مي‌کنم ولي پاسخ من به اين صحبت‌ها اين بود که روزي متوجه مي‌شويد که چه کساني با قطري‌ها کار مي‌کنند. برخي‌ها به من تهمت زدند که بازي‌ها را به قطر مي‌فروشم اما گذشت زمان نشان داد که اين درست نبود و ثابت کردم که با قطري‌ها همکاري نمي‌کردم.

کي‌روش در خصوص شايعاتي که پيرامون تغييرات در کادر فني تيم ملي به گوش مي‌رسد، گفت: من هم از اين موضوع ناراحتم و نمي‌دانم اين گمانه‌زني‌ها از کجا نشأت مي‌گيرد اما بيان کردن چنين صحبت‌هايي منصفانه نيست و جا دارد که همينجا از کادر فني تيم ملي دفاع کنم چون دستيارانم که اينجا نشسته‌اند در بعضي مواقع نزديک به 8 ماه هيچ پولي نگرفته‌اند و به تيم ملي پشت نکرده‌اند.

وي تأکيد کرد: آيا فکر مي‌کنيد منصفانه است که کادر من با آن همه تعهد شغلش را از دست بدهد و افرادي که به تيم ملي پشت کرده‌اند درآمد خوبي داشته باشند. اگر مصداقي دارد از شخص من شروع کنيد و به اين خاطر که من اجازه نمي‌دهم قبل از آنکه خودم بروم کادر من را عوض کنند. مخصوصاً افرادي که به تيم ملي پشت کرده‌اند و از پول‌هاي کلاني که در فوتبال ايران پرداخت مي‌شود لذت مي‌برند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 5 مرداد 1392برچسب:,

] [ 17:28 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه