حکایت جوانی که به ورزشگاه رفت و دیگر برنگشت

.:خبر گذاری جلب نیوز:.

برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

حکایت جوانی که به ورزشگاه رفت و دیگر برنگشت

فوتبال بدون‌شک پرطرفدارترین ورزش دنیاست و مردم با شور و حال عجیبی مسابقات آن را دنبال می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ در این میان بدیهی است بعد از هر بازی سهم گروهی از هواداران شادی بوده و گروهی دیگر نیز باید با غم ناکامی کنار بیایند. این اصلی جدانشدنی از فوتبال است اما گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که سهم همه، فقط ناراحتی و حسرت می‌شود. اتفاقات تلخی که سه‌شنبه شب شاهد وقوع یکی از آنها در رشت بودیم و یکی از فوتبال‌دوستان به دلیل اینکه می‌خواست بازی داماش - استقلال را از نزدیک ببیند، بعد از بازی چشم‌هایش را برای همیشه بست. او بازی را دید اما حالا دیگر از تماشای دنیا محروم شده است. او چشم‌هایش را برای همیشه بست تا خانواده و دوستانش با چشمانی اشکبار او را تا منزلگاه ابدی مشایعت کنند. حالا فوتبال نه‌تنها برای آنها محبوب نیست بلکه به کابوسی تلخ و همیشگی برایشان بدل می‌شود.

 غلامرضا رفعتی‌ساجدی؛ نام این هوادار فقید بدون شک تا مدت‌ها باعث ناراحتی و تأثر فوتبال‌دوستان می‌شود. طرفدار 21ساله‌ای که برای تماشای مسابقه و حمایت از استقلال به ورزشگاه عضدی رفت اما انتظار خانواده‌اش برای بازگشت او به منزل تا ابد بی‌نتیجه خواهد ماند.

 مرگ غلامرضا اگرچه بسیار تلخ است اما به‌نظر می‌رسد پاره‌ای اهمال‌کاری‌ها در وقوع آن نقش داشته و به همین خاطر نباید از کنار آن با بی‌تفاوتی گذشت. امیدواریم دستگاه‌های ذی‌صلاح قانونی مسئله را جدی دنبال کرده و بدون اغماض با مقصران این حادثه تلخ برخورد کنند تا حداقل مرهمی بر زخم خانواده رفعتی‌ساجدی گذاشته شود.

هیچ‌کس به ما کمک نکرد

مهم‌ترین علامت سؤالی که در این رابطه وجود دارد، عدم سرویس‌دهی مناسب از سوی آمبولانس حاضر در ورزشگاه به این هوادار مرحوم است. «حمیدرضا رفعتی‌ساجدی» برادر این مرحوم با تأکید بر اینکه هیچ‌کس برای کمک به آنها پیشقدم نشد، در رابطه با واقعه فوق به فارس گفت: «بعد از بازی به سمت در‌های خروجی در حرکت بودیم که ناگهان حال غلامرضا به‌هم خورد. خودم را به در نگهبانی رساندم و تقاضای کمک کردم اما هیچ‌کس برای کمک به ما پیشقدم نشد. هیچ تلاشی هم برای رساندن آمبولانس به ما صورت نگرفت. آمبولانس‌ها در کنار زمین بودند اما نتوانستند در محل حاضر شوند. اگر آمبولانس می‌آمد و به برادرم تنفس مصنوعی می‌دادند، برادرم زنده می‌ماند

نکته:‌ بیمارستانی که غلامرضا رفعتی‌ساجدی در آن فوت کرده، ایست قلبی را عامل مرگ او اعلام کرده است.

عموی این مرحوم هم با اشاره به اینکه برادرزاده‌اش هنگام خروج تحت‌فشار قرار گرفته و دچار ایست قلبی شده، در رابطه با حادثه فوق گفت: «هرچه برادرش فریاد می‌زد و کمک می‌خواست، به دلیل شلوغی، صدایش شنیده نمی‌شد. در نهایت یک مأمور نیروی انتظامی به کمک ما آمد و غلامرضا را داخل یک اتومبیل پیکان قرار دادند تا به بیمارستان برسد اما در میانه راه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و از جمع ما رفت

مرگ در بیمارستان حشمت

در این میان اورژانس استان گیلان هم نسبت به واقعه فوق واکنش نشان داد. «فیاض ثابت» مدیر روابط‌عمومی اورژانس گیلان پیرامون فوت غلامرضا رفعتی‌ساجدی تصریح کرد: «این اتفاق 2 ساعت بعد از بازی در بیمارستان حشمت رخ داد. بیمارستانی که فقط یک کیلومتر با استادیوم عضدی فاصله دارد

ثابت در مورد بحث عدم حضور آمبولانس هم تصریح کرد: بعد از پایان بازی هم آمبولانس و عوامل اورژانس در استادیوم حاضر بودند و بعد از دریافت گزارش یک آمبولانس هم مجدداً ارسال کردیم اما بستگان متوفی او را به بیمارستان حشمت منتقل کرده بودند.

عمرش به دنیا نبود!

اما در این میان ادعای رئیس هیأت‌فوتبال استان گیلان بسیار عجیب و غریب است. قربانعلی الماس‌خاله با اعلام برائت هیأت‌فوتبال از حادثه فوق می‌گوید: برای بازی چهار آمبولانس به استادیوم آورده بودیم که 2 تا از آنها تا خروج آخرین هوادار در استادیوم باقی ماندند. در جریان مسابقه و پس از پایان آن حتی یک نفر هم برای دریافت کمک‌های پزشکی به عوامل اورژانس مراجعه نکرد. این بنده خدا عمرش به دنیا نبود، بنابراین نباید دنبال مقصر گشت. نه زد و خوردی بود و نه فشاری.

الماس‌خاله در ادامه مدعی شد تا جایی که می‌داند این اتفاق خارج از استادیوم رخ داده اما شاید به خاطر اینکه بخواهند از بیمه استفاده کنند، مدعی شده‌اند که واقعه داخل استادیوم به‌وقوع پیوسته است!

نکته: امیدواریم ایشان متوجه این نکته باشند که در چنین شرایطی خانواده متوفی به تنها نکته‌ای که فکر نمی‌کنند، بحث مالی و دریافت دیه است!

ما پول نمی‌خواهیم آقا

حرف‌های رئیس هیأت‌فوتبال گیلان با واکنش بسیار تند خانواده ساجدی توأم شد. «پیمان رفعتی‌ساجدی» عموی این مرحوم در پاسخ به ادعای الماس‌خاله در رابطه با احتمال استفاده از بیمه گفت: «برادرزاده‌ام مقابل در ورزشگاه فوت کرد اما خیال آقای الماس‌خاله راحت باشد، ما هیچ احتیاجی به پول و دیه نداریم. میلیاردها تومان هم بدهند، باز جوانمان زنده نمی‌شود. آقای الماس‌خاله، مطمئن باش دیه نمی‌خواهیم بنابراین بهتر است این حرف‌ها را نزنی. ما حتی پس از فوت غلامرضا از بیمه تأمین‌اجتماعی و بیمه مکمل استفاده نکرده و هزینه‌های بیمارستان را کامل پرداخت کردیم، آن‌وقت این آقا می‌آید و برایمان حرف از دیه می‌زند. مطمئن‌باش ما دنبال این پول‌ها نیستیم آقای رئیس

جلوگیری از درگیری

پیکر مرحوم غلامرضا رفعتی‌ساجدی دیروز در رشت به خاک سپرده شد. البته در هنگام تشییع آمبولانس برای دقایقی مقابل ورزشگاه شهید عضدی توقف کرد و برخی از نزدیکان متوفی قصد درگیری با اعضای هیأت‌فوتبال را داشتند که قضیه با دخالت اطرافیان فیصله یافت.

تسلیت قلعه‌نویی

مرحوم ساجدی یکی از طرفداران متعصب استقلال بود و دست تقدیر اینگونه رقم زد که او بعد از تماشای بازی تیم محبوبش جان به جان‌آفرین تسلیم کند. صبح دیروز دوستان امیر قلعه‌نویی خانواده متوفی را پیدا کرده و پیام تسلیت سرمربی استقلال را به او رساندند، در ضمن باشگاه استقلال هم به خانواده متوفی تسلیت گفت. مراسم یادبود این جوان عزیز از ساعت 14 الی 16 فردا در مسجد امام حسن (ع) رشت واقع در چهارراه استقامت برگزار خواهد شد و قرار شده یک هیأت از باشگاه استقلال هم در این مراسم حاضر شوند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,

] [ 15:24 ] [ عرفان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه